سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک .

سیستم روانکاری مرکزی اتوماتیک

ساکشن روغن موتور

در تعمیرگاه ها و مراکز سرویس خودرو معمولا شاهد تخلیه روغن موتور از طریق پیچ کارتل هستیم. اما در بعضی از ماشین ها مثل 206 به دلیل عدم دسترسی به پیچ کارتل باید از دستگاه ساکشن روغن موتور استفاده کرد. طرز کار دستگاه ساکشن روغن موتور به شرح زیر است:

لوله کمپرسور باد را به مخزن دستگاه ساکشن روغن موتور متصل می کنیم. با توجه به تعبیه لوله ونتوری در سر راه لوله، پدیده ونتوری رخ می دهد. در نتیجه در اثر افزایش سرعت هوا، فشار افت پیدا می کند. افت فشار باعث بوجود آمدن خلا در مخزن دستگاه ساکشن روغن موتور شده، به همین جهت با اتصال شیلنگ تخلیه روغن از یک طرف به موتور ماشین و از طرف دیگر به مخزن دستگاه ساکشن روغن موتور، جریان روغن از فشار مثبت به طرف فشار منفی رفته، در نتیجه روغن سوخته از موتور ماشین به مخزن دستگاه ساکشن روغن موتور تخلیه می شود.

ساکشن روغن موتور

بعضی از دستگاه های ساکشن روغن موتور شامل یک فانوسی هستند تا کاربر بتواند حجم روغن تخلیه شده را مشاهده نماید. با این وجود استفاده از دستگاه تعویض روغن موتور با فانوسی  ضروری نمی باشد. چون در اثر ساکشن هوا کل روغن موجود در موتور تخلیه می شود و بازرسی چشمی روغن از طریق رنگ کار علمی نمی باشد. 

به منظور اطلاع و آگاهی از مشخصات انواع دستگاه تعویض روغن موتور با فانوسی، بدون فانوسی، با قیف و حجم مخازن مختلف با فروشگاه ابزار لوب تماس بگیرید.


برچسب: دستگاه ساکشن روغن موتور، دستگاه تعویض روغن موتور، پمپ بادی مکش روغن موتور، دستگاه شستشوی روغن موتور، ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۷:۲۹ توسط:تکتم حداد موضوع: گریس پمپ نظرات (0)